Minikolejiště

21.02.2011 18:25

No, zkrátka a dobře mám tu pro vás takovou malinkou kuriozitku, která mě napadla před několika týdny. Jedná se o minikolejiště s rozměry cca 30x15 cm. Je to minikolejiště s kolejemi o rozměru "Z". Na kolejišti se nachází pouze jeden ovál ,celková délka koleje na kolejišti je cca 1m. No a to hlavní nevzpočívá ani v tom kolejišti, ale v tom, na čem to minikolejiště leží. Zkrátka minikolejiště leží na nízkostěnném otevřeném vagonu v rozměru 1:30. Jelikož nejblíže této velikosti je až zahradní železnice s rozměrem 1:45 ,tak je celý vagon vyrobený vlastnoručně, včetně všech drobností a detailů. 

Jelikož vagon ve skutečném zmenšení by měl tvar trochu prodlouženého obdélníku, tak jsem si tvar malinko poupravil ,takže není ani tak přesně stejný jako skutečný. Na pohled to poznat určitě není, hlavně ne, když se nad tím nebude nikdo zamýšlet, neo za tím záměrem nikdo nepujde. Ani lajk, ani zkušený modelář by to jistě na 1. pohled nezjistil, jelikož každý obdivuje to kolejiště právě na vagonu.

 No, takže začnem, našel jsem si 2mm karton z kterého jsem vyřízl základní destičku, na kterém bude ležet kolejiště a okraje. Okraje jsem přilepil k destičce a hle, vznikla kastle nízkotěnného vozu. Jak nečekané.. ;D

 Jelikož jsem měl kastli zrovna slepenou a čekal jsem než lepidlo zaschnem, tak jsem si zatím vyřízl okraje podvozku, ve kterém bude upevněné dvojkolí.

Jelikož podvozek není jenom o okrajích, tak jsem samozřejmně musel vyrobit celý podvozek, a to tím způsobem ,že jsem si vyřízl destičku stejně velkou jako destičku kastle. Slepil jsem dohromady a měl jsem i podvozek na hrubo slepený.

No a zbývá jenom posadit kastli na pojezd a hned je vidět, že jsem postoupil o pár kroků dále.. ;)

Na vagon jsem začal vyřezávat stěny stále z 2mm kartonu. Šíře výřezků ve stěnách je 5 mm. Nejdříve jsem začal čelem, a jelikož by měl mít 2x tak menší šířku ,tak jsem do čela dal taktéž dvakrát tak víc výřezků, tedy ne 4, jak je to u vozů tillig v měřítku tt ,ale 8. 

Na stěně boční jsem vyřezal 8 článků, taktéž jsem zkopíroval z vozu tillig TT. 

No a tak dále a tak dále, prostě jsem ještě vyřezal druhé čelo a druhý bok... Co jsem však udělal dále bylo dvojkolí. Dvojkolí má šíři 4cm ,jelikož je to vůz 4x vetší než by byl vůz TT ,tak jsem udělal kolo 4x vetší než kolo v TT. 

No a kola jsem udělal 2 a vzniklo dvojkolí. Ale teď pozor !! teď se podržte !! není to dvojkolí ani kovové ,ani plastové, ale papírové !!! toto je novinka, která vyjde již brzy na trh... :D

........ obrázek č.2 ........

No a pro srovnání dvojkolí velikosti 1:30 s rozchodem cca 130mm a 1:120 s rozchodem 12mm. Dyť je to skoro stejné.. :D

No a nyní jsme již u fáze doplňků... máme tu krytky pro usazení dvojkolí...

No, a dosazení na pojezdu...

jojo, bez nárazníků by to neblo ono, s výrobou jsem se ani tak moc nepiplal, ale nejhuř to nevypadá.. ;) Samozřejmně, že na voze to hned vypadá lépe.. ;)

No a kolej taky neseženu na bleším trhu :D Výroba nebyla tak težká ,jednoduše jsem slepil tři proužky šikovně k sobě.. ;)

No a amotná vůz nebude stát na stole, takže jsem si pro něj připravil specialitku. Sehnal jsem si velkou krabici od Merci čokoládiček a poupravil jsem si ji krapíteček. uřízl jsem na potřebnou šířku a potom jsem si uřízl konec uříznuté části. Ten konec jsem si přilepil na tu část uříznuté části, kterou budu používat ,aby byl podstavec ze všech stran šikovně zkosen.. :)

Důpkladnější foto, pro ty, co to ještě nepochpili.

Na již poupravený podstavec jsem si nalepil pražce, kdo řekl ,že pražce nemohou být i světle napuštěny.. ;).. ??

.......... a z boku ..........

 

 

 Moje metoda zaštěrkování je poněkud jinná, než by někdo očekéval. Jistě by šel použít i štěrk velikosti G 1:45 ale ja jsem chtěl mít přesnou velikost a tak jsem si nadrtil uhlí na takovou velikost, která sedí. 

A dobrá zpráva je, že se pražce krapet od uhlí zašpinily, takže to hnedle vypadá lépe.. ;)

A blííííže...

Pokračování, až dokoupím barvy a nastříkám.. ;) Otázka týdne. ;)

—————

Zpět


Diskusní téma: Minikolejiště

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.