Moje "druhá" diorama

01.03.2011 17:57

Ano, je to tak, píše se rok 2011 a moje druhá dioramka je na světě. Nyní se již nejedná o dioramu zimní, jak je asi vidět z úvodního obrázu, ale jedná se o diorama klasicky travnatou. Diorama naště stí už taky není úplně rovná, ale to není jenom o velké bílé ploše jako moje první diorama, ale má už své zátiší. V průběhu stavby jsem pořád dumal, a přemíšlel, mám tam dát ty stromy a nemám tam dát ty stromy ?? a nakonec se tam oběvili. stromů jsem měl posledních pár a to sice 6, takže zbylé místo není prázdné, ale má také svůj děj ;) Celá diorama mi zabrala cca 2 týdny práce s přestávkami. Z čehož vyplývá, že v kuse bych to měl za 2-3 dny hotovo. Mimochodem ,v této dioramě se osvědčuje moje poprvé zkušená technika tvarování přírody z novin. V této dioramě se jedná spíše o ubrousky ale to je jedno.. :D Ostatní viz. článek...

 

 A ke stavbě... chvíli jsem hledal, ale po krátké chvíli jsem našel malé prkánko ,nejspíše ze smrku. šíře je dosti velká, takže bude diorama i dosti težká, ale co... těžkat si ji snad nikdo nebude.. :D jinak na samotnou trasu koleje jsem si vzal krabičky od sirek a srovnal jsem si je tak, jak je to vidět na fotce..

Krabičky jsem přilepil kobercovou páskou k prkénku ,aby drželi.

A posléze jsem polepil celou trasu ,asi takto

No, polepeno ubrousky (nejlepší jsou 2-vrstvé, vícevrstvé se špatně přichytají)

Zde již polepena celá trasa a položené koleje.

A hle, zkušební travní "flek". Nevypadá to zas tak zle, ale je to takové "starožitné". Proto jsem nahradil statickou trávou.

A tady je ta moje slibovaná poprvé zkoušená technika. Nikdy jsem to nedělal, ale hodně jsem o tom slyšel, tak jsem to zkusil a jde to perfektně ;)

A zde již překryto vrstvou dalších ubrousků pro lepší stabilitu a tvar

A zdruhé strany taktéž dotvarováno. zatím nezpevněno...

A zde již vše přilepeno (nahrubo). Později bud ještě úprava důkladnější..

A podruhéé

Zde už máme rám, ve kterém bude diorama sedět a bude to mít konečně svůj tvar. Nevypadá to vábně, ale zlepší se ,uvidíte ;)

nejdříve jsem zacpal rohy a kraje, aby to bylo rovné...

Když už bylo zacpáno, tak jsem si to celé pokryl zeleným krepovým papírem. Pokrejvám to z toho důvodu, protože když někde bude chybět malinko travičky, tak na bílým podkladě to bude vidět, zato na takovýmto podkladě ne ;)

Přilepil jsem cestu a vedlejší cestu (polní). Cesta je z šedé čtvrtky, pro mě je to ideální, a zas tak špatně to nevypadá.

A ještě jednou

kolem cesty zatravněno a docela dobrý ne ? myslím, že zas tak špatně to nevypadá ;)

A okolí se zazelenalo. A přibyly zde srovnané klády pro výplň

A druhé klády, všude samé klády a stromy nikde.. :D z čehopak asi ty klády pokácely ?? :D

No, a zatravníme ještě více a bude to vypadat asi takhle...

a je to tu... některé stromy byly s podstavem, ale některé byly na vysokých kmenech. Proto jsem ty s vysokými kmeny zkrátil a ty kmeny posléze použil jako výplň, tedy klády srovnané na kupě. Prot uřízlé stromky jsem potom udělal podstavce z modelíny a přilepil na dioramu.

No a stromy nám konečně vyrostli. diorama se tim trošku oživila a má to alespoň své zátiší.. ;)

No a asi takto vyfotí přírodu fíra, kterej zrovna bude vjíždět na dioramu...

A takto až ji bude opouštět

A toto je poslední foto.. diorama je již hotová, kromě úseku trávy v lesíku, kterou dolepím později. Určitě zde ještě dioramu zahlédnete, protože na ní asi i budu fotit svůj vozový park ,takže brzy nashledanou..

 

 

 

—————

Zpět


Moje "druhá" diorama

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.